Lectio (читання)
«До кого, отже, Мені порівняти людей оцього роду? До кого ж вони подібні? 32. Вони подібні до дітваків, що на майдані сидять і одні до одних кличуть та промовляють: Ми грали вам на сопілці, та ви не танцювали! Ми вам співали жалобної, та ви не плакали! 33. Прийшов-бо Йоан Хреститель, що не їсть хліба і не п’є вина, а ви кажете: Він біса має! 34. Прийшов Син Чоловічий, що їсть і п’є, а ви кажете: Це ненажера і п’яниця, приятель митарів та грішників. 35. І всі діти мудрости виправдали її».
Коментар до тексту
Сьогодні читаємо розповідь, в якій Ісус за допомогою притчі докоряє Ізраїлеві за те, що не прийняв ні служіння Йоана Хрестителя, ні Його Самого, незважаючи на різний стиль їхньої діяльності.
«Ось такими були багато сучасників Ісуса: вони нарікали на надмірну суворість Йоана, а потім скаржилися, що Ісус став душею товариства, і це вже занадто. Та Премудрість відкрилася, і ті, хто зрозумів, що відбувається, зможуть зрозуміти і те, як це станеться. Сьогодні люди все ще судять про Ісуса, виходячи зі своїх очікувань, замість того, щоб зупинитися, вникнути в факти і зрозуміти, що ж відбувається. Досить часто роблять те саме з послідовниками Ісуса: одних критикують за зайву строгість, інших – за зайву м’якість, одних – за надмірну абстрактність, інших – за надмірну приземленість. Та і тепер ті, у кого є очі, зможуть побачити Премудрість. Слідування за Месією, який часто зовсім не такий, яким ми собі Його уявляли, завжди накладає вимоги; проте це єдина дорога до Божого Царства»[1].
Meditatio (розважання)
«Прийшов-бо Йоан Хреститель, що не їсть хліба і не п’є вина, а ви кажете: Він біса має! 34. Прийшов Син Чоловічий, що їсть і п’є, а ви кажете: Це ненажера і п’яниця, приятель митарів та грішників». Дуже багато зусиль у нашому духовному житті забирає намагання переконати Бога, щоб Він прийняв наш план життя, наш план кар’єри, наш план служіння, наш план… Зазвичай ми не надто терпеливі. Та в цьому – у намаганні просунути наш план – ми б’ємо рекорди. Інколи на ці зусилля може бути витрачено дуже багато дорогоцінного часу, часом − роки, а іноді – ціле життя. Унаслідок такого підходу, такого розуміння, а насправді нерозуміння, нашої дороги до особистої реалізації та щастя ми, будучи з природи доволі добрими людьми, стаємо прикрими, песимістичними, незадоволеними.
Іноді спостереження за життям інших людей, особливо за їхніми успіхами, може забирати чимало енергії. Нам може здаватися, що ми могли б краще щось зробити. Або ж: «Якби так підтримували нас, як …, ми б також досягнули успіху…».
Пригадую, як на початку мого священичого служіння, двоє дуже добрих людей, які займалися бізнесом, якось сказали: «Отче, пам’ятайте, що ніщо так не шкодить здоров’ю українця, як добробут сусіда». Очевидно, це було сказано жартома, але…
Бог стукає в життя кожної людини. Він має чудовий план щастя та реалізації потенціалу кожної особи. Тому для того, щоби стати щасливим,треба прийняти цей план у простоті серця. Прийняти Бога та Його пропозиції, які часто суперечать нашим мріям та уявленням, – це шлях до справжньої свободи та можливість участі у дивовижній пригоді спільної подорожі з Богом до нових перетворень та звершень. Чудеса не відбуваються десь там. Вони можуть бути частиною нашого життя, якщо не змарнуємо нагод, як це зробили ті, які не захотіли відповісти на заклики Йоана Хрестителя та Ісуса…
Oratio (молитва)
Ісусе, навчи мене відкриватися на Твій план щастя для мого життя…
Contemplatio (споглядання)
Пізнання Бога – це захоплива пригода, під час якої ми ніколи не перестаємо дивуватися. Пізнання Бога спонукає нас до довіри та відкриття на Його плани…
[1] T. Wright. Luck for Everyone. Westminster John Knox Press, Louisville, Kentucky 2004, P. 88.
Як проводити contemplatio?
Якщо коротко – це просто жити і дивитися на світ у світлі Божого слова. На головній сторінці Lectio Divina є зелена кнопочка – натисніть її й прочитаєте, що таке Contemplatio.
Дуже дякую
Щиро вдячний Вам за Вашу працю! ?
Дякую…Боже,допоможи мені відкриватися на твій план для мене
Дякую