Христос Воскрес!
Дорогі друзі!
Тепер ми перебуваємо в особливому духовному ритмі, який називаємо Воскресним часом, або ж Пасхальним періодом. У ці дні, літургійно переживаючи подію Христового Воскресіння, яка сталася дві тисячі років тому, та вслухаючись у тексти Євангелія, ми відновлюємо впевненість у Божій вірності щодо людини та переконанні, що Бог не тільки відповідальний за Своє творіння, а й безмежно любить нас. Страсті та Воскресіння Господа є найкращим запевненням та свідченням цієї невимовної любові.
Євангельські тексти не тільки пригадують нам про Воскресіння Христа, вони також спонукають нас до свідчення. Зустріч перших учнів з Воскреслим Господом змінила їхнє життя й надихнула до проголошення Євангелія всьому створінню. До такого проголошення, яке Церква називає грецьким словом «керигма», запрошені всі охрещені.
Чому це важливо? Якщо поглянемо на тексти про Воскресіння Ісуса в розповідях євангелистів, то зауважимо, що там немає жодної згадки про надію на майбутнє, хоч вона завжди наявна в інших новозавітних текстах, коли йдеться про воскресіння, зокрема в листах Павла.
Євангелисти зосереджені на події, яка сталася тут і тепер: Ісус воскрес із мертвих, а це означає, що Він − Месія, істинний Господь усього світу! Не римський кесар і не російський закомплексований диктатор путін мають остаточну владу у світі, а Ісус!
З огляду на це перед нами, Його послідовниками, стоїть украй важливе завдання – маємо стати благовісниками Воскреслого Христа, щоб повідомити про Його панування всьому світові. Ісус воскрес, тобто новий світ уже почався, і тому ми вже не тільки очікуємо благ від нового світу, а беремо активну участь у перетворенні цього світу.
Нашу участь у цьому грандіозному Христовому проєкті богослови називають есхатологією співпраці − співпраці з Богом в останні часи, які почалися з Воскресінням Ісуса. Для перших християн факт Воскресіння Христа означав не тільки те, що Бог почав давно очікувану справу нового творіння – відновлення творіння, наднищеного гріхопадінням людини, але й те, що Він Духом Ісуса – Святим Духом − залучив їх до здійснення цієї справи. Тепер, після Великодня, нове творіння, про яке читаємо в останніх главах книги Одкровення (Од 21–22), це не просто реальність, на яку християни очікують, а передусім справа, якій ми покликані сприяти. Отже, наша оборона від рашистської навали є частиною великого очищення світу від зла, втіленого в путіні та його прибічниках, а також безцінним внеском у встановлення Божого порядку, який остаточно звершиться в часі Другого славного приходу / повернення Христа − Парусії.