23-й тиждень після П’ятидесятниці. П’ятниця. Що означає бути з Ісусом (Лк 11:23–26)

Час прочитання: 4 хвилин

Lectio (читання)

«Хто не зо Мною, той проти Мене; і хто зо Мною не збирає, той розсипає. 24. Коли дух нечистий вийде з чоловіка, то блукає по місцях безводних, шукаючи спочинку, та не знайшовши, каже: Повернуся в дім свій, звідкіля я вийшов. 25. І прибувши, знайде його заметеним, прибраним. 26. І тоді йде і бере із собою інших сім духів, гірших від себе, і вони входять і там оселюються, і останнє того чоловіка буде гірше, ніж перше».

Коментар до тексту

Притча про повернення нечистого духа перестерігає перед небезпекою досвіду Бога, який не підкріплюється «вкоріненістю» життя у Господі. Досвід Божої благодаті звільнення вимагає продовження зростання у Христі (вчитися, щоб серце належало Христові, й жити з усвідомленням того, що ми покликані до наслідування Ісуса у щоденному житті).

Meditatio (розважання)

«Хто не зо Мною, той проти Мене; і хто зо Мною не збирає, той розсипає». Ці слова Ісуса вказують на те, що бути учнем Ісуса означає займати активну позицію. Відсидітися збоку неможливо. Коли один чоловік попросив великого раввина Гіллеля пояснити суть Закону, поки той стоятиме на одній нозі, то мудрець відповів: «Не роби іншим того, що тобі нелюбе». Здавалося б, чудова відповідь. І насправді вона має свій позитивний сенс. Проте християнська етика побудована на дещо інших засадах. Сам Ісус визначив «золоте правило» у Нагірній проповіді: «Усе, отже, що бажали б ви, щоб люди вам чинили, те ви чиніть їм, це ж бо Закон і Пророки» (Мт 7:12).

Мені дуже подобається фільм «Сльози сонця» з Брюсом Віллісом у головній ролі. Та це не бойовик, як хтось міг би одразу подумати, зважаючи на певне амплуа актора. Це фільм про те, що коли в людини є сумління, вона просто не може стояти осторонь страждання іншої людини. Епілогом цього фільму є слова Едмунда Берка, які я виписав після фільму на розвороті своєї Біблії: «Єдина річ, яка потрібна для торжества зла у світі, – це щоб добрі люди нічого не робили» (The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing).

Бог, в якого ми віримо, не стоїть осторонь. Він є з нами. У першій главі Євангелія від Матея Божий Син, який стає людиною, отримує два імені: Ісус – дослівно в перекладі з єврейської на українську означає «Господь є спасінням» та Еммануїл – дослівно з єврейської на українськуозначає «З нами Бог». Його спасіння і присутність у нашому житті засвідчені від моменту створення світу тав усій Історії спасіння аж до особливої присутності в Ісусі Христі, історії Церкви та досвіді віруючих упродовж останніх 2000 років. Бог, на противагу уявленням деїстів (уважають, що Бог сотворив світ, але не втручається в нього), таки постійно діє заради кращого мого і твого життя (пор. Йо 5:17).

Oratio (молитва)

Господи, даруй мені мудрість та силу діяти там, де я хотів би просто обійтися порадами або словесним співчуттям…

Contemplatio (споглядання)

Приклад життя Ісуса Христа упродовж історії наслідувало дуже багато людей. Це змінило і продовжує змінювати світ. Дуже різні люди – свята Мати Тереза з Калькутти, праведний Митрополит Андрей Шептицький, простий парафіяльний священник – блаженний священномученик Омелян Ковч – не стояли осторонь. Усі вони відгукнулися на заклик і приклад Христа, як могли. Сьогодні моя і твоя черга…

1 коментар до “23-й тиждень після П’ятидесятниці. П’ятниця. Що означає бути з Ісусом (Лк 11:23–26)”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *